Labai madingas žodelis, bet deja, neegzistuojantis. Užtat kas tikrai egzistuoja ir veda augimo link, tai Produkto analitika. Growth hacking tai sėkmės pavadinimas patikrinus dešimtis ar net šimtus augimo hipotezių. Netgi išsiaiškinus, iš ko susideda jūsų verslas ir jo augimas, jūs pamatysite, ką galima pataisyti, pagerinti, bet kur slypi 100% augimas, toli gražu nėra akivaizdu.
Surinkus piltuvėlį ir visas svarbias jūsų verslo metrikas pamatysite, kur yra jūsų stipriosios pusės, silpnosios pusės, kur skylės, pro kurias byra klientai ir pinigai, o kur neišnaudotos galimybės. Bet pamatyti stipraus augimo šaknis reikia eksperimentų ir analitikos.
Mes dažnai matome, kad verslas atsidaro, įsisuka, auga, auga ir sustoja, pasiekęs tam tikrą lygį. Pasižiūrėjus į tokio verslo augimo istoriją jūs garantuotai pamatysite, kad nėra jokio verslo modelio, tik savininko entuziazmas ir daug chaotiškų veiskmų. Todėl verslas pasiekęs savininko galimybių arba entuziazmo piką nustoja augti. Tokie amatai turi lubas ir beveik visada tai būna jų pačių savininkai.
Augimas - tai verslo modelis
Nagrinėdamas vieno kliento atvėjį, mes nustatėme visų konkurentų rinkos dalis ir augimo dinamiką. Kokia gi buvo mūsų visų nuostabą, kai mes pamatėme, kad antras pagal dydį ir aršiausias konkurentas ištikrųjų neauga. Jis auga tik supirkinėdamas mažesnius konkurentus, bet rinkos pyragas nuo to nesikeičia. Įsisavinęs mažesnį žaidėją jis toliau po truputį praranda klientus. Augimas neigiamas.
Šis labai agresyvus žaidėjas yra stipriai orientuotas į pardavimus, bet ne į klientų bazę ir būtent tai rodo, kad jie nesupranta savo verslo modelio. Pardavimai yra gerai, bet ten nėra augimo. Kodėl? Nes kiekvieną mėnesį juos reikia pradėti nuo 0. Tai nėra kaupiamasis rodiklis.
Iš ko gi susideda augimas?
Klausimas verstas milijono. Mažiausiai. Jeigu labai supaprastinus, tai būtų abonentų arba klientų bazės augimas. Kodėl? Kiekvieną naują klientą pritraukti kainuoja beprotiškai daug, o pakartotinis pardavimas jau pirkusiam klientui dažniausiai išvis nieko nekainuoja.